Mobbing i barnehagen trenger andre forklaringer og tiltak enn i skolen

De fleste barnehagebarn opplever tilhørighet og fellesskap. Likevel kan barna selv, foreldre, personalet og forskere fortelle om hendelser som kan karakteriseres som mobbing. Å forebygge mobbing handler ikke først og fremst om ferdige program, men om å være til stede der barna er og følge nøye med, også når leken tilsynelatende går stille og rolig for seg. Mobbing kan se ut som lek skriver Alicja R. Sadowink, Modgun Ohm, Liv Torunn Grindheim og Ruth Ingrid Skoglund som alle er med i forskergruppen; Barnehagen som (ut)danningsarena. Mobbing i barnehagen trenger andre forklaringer og tiltak enn i skolen påpeker forfatterne i sin kronikk som stod på trykk i BT torsdag 28.09.17. Hele kronikken kan leses på nettsiden til BT.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *