Status på HVL-nettsider, mars 2017

Ny måned, nye tall.

hvl.no

  • 725000 sidevisninger av 108000 brukere. Dette er en nedgang i antall sidevisninger, men en økning i antall brukere, og kan henge sammen med nær forestående søknadsfrist
  • Aldersgruppen 18-35 står for 60% av brukerne, mens 55+ utgjør drøye 8%. Vi har ikke demografi-fordeling for tidligere måneder, så her er det intet sammenligningsgrunnlag
  • 34% av brukerne mellom 18-24 år besøkte hvl.no etter å ha sett et banner på nettet, mot knappe 10% av de mellom 25 og 35. For alle aldersgrupper er tallet 7%
  • Kampanjene våre har generert 29327 økter til hvl.no, og den mest populære kampanjen er merkevarebyggingskampanjen for HVL, med 10000 økter
  • Jenter er mer tilbøyelig til å klikke på et kampanjebanner enn menn, med unntak av kampanje for forkurs, hvor nesten 50% flere menn har vist interesse
  • Betalt Google-annonsering har generert nesten 28000 økter, eller 11% av øktene til hvl.no. 60% kom direkte til forsiden, men knappe 2000 kom til studietilbud-siden vår. PPU er det mest populære resultatet av betalte Google-annonser
  • Nyheter blir lest i 1,1% av øktene på hvl.no, og artikkelen om nybygg på nordtomten på Campus Kronstad Bergen, med 1613 lesere

 

Vestibylen

  • I februar hadde Vestibylen 86000 økter og vi feiret med champagne. I mars er det gravøl, med 36000 økter. Hva dette enorme fallet skyldes vet vi ingenting om, men det kan tenkes at ansatte brukte februar til å bli kjent med Vestibylen for å deretter besøke intranettet kun ved spesifikke behov
  • De mest brukte sidene på Vestibylen er søkesiden, tjenester A-Å, ansatt-siden og mine verktøy
  • 9% av sidevisningene er tilknyttet nyhetene og den mest viste nyheten er saken om hvordan du oppdaterer personprofilen din og søkerlisten til prorektorstillingene
  • 11,5 % av øktene involverer søk, og de mest brukte søkeordene på Vestibylen er «logo», «timeedit», «eksamen», «ledige stillinger» og «parkering

I slutten av mars tok vi i bruk Hotjar tilbakemeldings-funksjon på Vestibylen og siden da har vi fått 59 svar. 72% av tilbakemeldingene er nøytral eller positiv, mens resten har gitt oss karakter 2 eller 1 på skalaen 1-5.  Noen av tilbakemeldingene går på lenker som mangler, mens andre omhandler målform. Noen brukere forteller hva de er misfornøyd eller fornøyd med, men de fleste gir oss bare en karakter. Vestibylen har nå karakter 3,1 fra brukere.

mm
Informasjonsviter med bred webkompetanse. Hovedfokus på brukervennlige nettsider gjennom analyse, testing og kjærlighet til brukere

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *