Skoleinnspurt

Etter vi kom hjem fra mid break var det mange og lange dager med oppgaveskriving. Vi hadde tre assessment igjen som skulle leveres før vi måtte begynne på eksamenslesing. En av innleveringene var individuell, mens de to andre var i gruppe på 3.

 

I faget Foundation of movement for educators skulle vi lage en film om biomekanikken bak et slag i fotball. Dette var interessant og ekstremt vittig. For det første er det ikke bare bare å lage en film, og ingen av oss er spesialt eksperter på dette området. For det andre var det å bare spille inn film, lyd og legge til spesialeffekter meget underholdende. Julie var stjernen i filmen, og vi to andre skulle lære henne de ulike bevegelsene for å få til det perfekte skudd. Først dag endte med en brukket tånegl og en blodig fot og ball. Heldigvis fikk vi ferdig filmen til slutt!! Dette har vært det vanskeligste faget vi har hatt her nede. Mye av det er på grunn av selve språket og definisjoner det bærer med seg. Ingen av oss har hatt erfaring innenfor dette feltet før, og de vi gikk i klasse med var på sitt tredje år innenfor kroppsøving på ungdomstrinnet. Heldigvis hadde vi jo verdens beste lærer i dette faget, som gjorde sitt ytterste for at vi skulle forstå. Det er ikke en avsluttende eksamen i dette faget, så da denne innleveringen(assessment nr 2) var levert, var vi ferdig med dette faget.

img_3760

I faget Nutrition and physical activity har alle forelesninger og timer i klasserom bygget på en case study som skal skrives i grupper. Oppgaven tar for seg en evaluering og vurdering av en «klient» innenfor ernæring og fysisk aktivitet. Alle felt som skal berøres i oppgaven har vi gjennomgått i undervisning uke for uke. Kort sagt skal vi ta for oss hvordan helsetilstanden til klienten vår er. Denne oppgaven var veldig interessant, og vi fikk veldig stort utbytte av alt vi har lært gjennom hele året ved å selv anvende teorien opp mot en klient. I dette faget har vi en avsluttende eksamen

Den siste innleveringen vi hadde var i faget child and adolescent health. Denne oppgaven gikk ut på å ta for seg et helseproblem for enten barn eller ungdommer. Dermed skulle man komme med forslag på hvordan dette helseproblemet kunne unngås/minskes i fremtiden. Vi måtte velge en interessegruppe, og fikk beskjed om å velge ut ifra vår utdanning. Dermed valgte vi alle å se på hvert vårt problem innenfor rammer av skolen. Julie og Joachim valgte hudkreft og Elisabeth valgte negativt kroppsbilde. Vår oppfatning av faget er at det ikke er så vanskelig i seg selv, men man må bruke god tid og velvalgte kilder og ord i tekstene vi skriver. klasseromsundervisningen i dette faget er veldig morsomme, mye på grunn av vår fantastiske lærer (samme lærer som i faget Foundations of movement for educators). Hvorfor ikke bruke halve timen til å spise knekkebrød med brunost som vi tok med? hehe, veldig interessant og lærerikt fag i forhold til barn og ungdom og deres psykiske og fysiske helse. I dette faget har vi også en avsluttende eksamen.

img_4535

Ida er på besøk for jobbe med oppgaven <3
Ida er på besøk for jobbe med oppgaven 

 

 

 

 

 

 

 

Eksamensperioden besto av lesing samtidig som vi prøvde å ikke krypere av varme. Det var ikke bare bare å lese når gradestokken viste 34 grader. Men med god hjelp fra aircondition og noen lesestunder nede ved bassenget, kom vi oss gjennom med glans. Det var veldig deilig å bli ferdig på skolen og bare kunne nyte den siste tiden i Australia. Tenk at vi har sommerferie og julefarie på en gang, det er ikke ofte!

thumbnail_img_4665
Ikke alltid lett å fokusere på lesing når utsikten ser slik ut!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *