Og så dro vi til Brussel

Hei igjen!

Forrige helg var jo vi som sagt i Amsterdam, og denne helgen bestemte vi oss for å ta en tur til Brussel, Belgia. Vi hadde fri fra skolen fredagen, så det passet supert. Vi har funnet en helt fantastisk nettside som heter Flixbus, og den selger så mye billige bussturer til rundt om i Europa. Den nettsiden er virkelig til å anbefale forresten (selvom vi bare har brukt den en gang så langt)!.

Siden vi bor i Eindhoven, ligger vi veldig «sentralt» i forhold til mange land. Belgia er jo nabolandet. Turen til Brussel tok faktisk bare to timer med buss! Kl 08.30 sto vi klar på busstoppet og var klar for en dagstur til Brussel.

Kl 1045 var vi fremme, og klar for å nyte denne solfine dagen i Brussel. Vi tok blant annet turen til grand-palce, som var virkelig en helt utrolig bygning.

Deretter besøkte vi også St. Michael og St. Gudula katedral. Som da er en utrolig stor katedral, veldig fin. Men vi begynner jo selvfølgelig etterhvert å bli litt sulten, så bestemmer oss for å spise på et sted kalt Publico. Maten var helt grei der, så dette ble da lunsjen vår. Senere da det var middagstid, tok vi turen på en indisk restaurant, Feux du bengale. God mat!

Sååå bestemte vi oss egentlig helt spontant for å shoppe litt, var egentlig ikke planen, men så gikk tiden. Vi skulle en rask tur innom Lush bare for å kjøpe sånn «bath bomb» siden vi har badekar her i hus. Meeeen, plutselig kommer en dame med en korg til oss og tar på ansiktsmaske på våre hender og litt massasje i håndflaten, og ja ble kjøpt litt mer der en planlagt haha. Var sikkert der en god time. Ellers bare gått rundt om i gatene, sett i byen og egentlig bare hatt det kjekt.

Da klokken begynte å nærme seg kl 21 tok vi en uber til busstasjonen, og gjorde oss klar for hjemreise. Turen hjem gikk helt supert. Været i Brussel hadde jo vært helt fantastisk, så vi hadde jo ikke tenkt å ta med oss paraply eller noe slikt. La oss si vært i Eindhoven var helt ulikt Brussel den dagen. Storm, regn, og snøish. Ikke så fint vær hverfall. Så de 15 min fra busstoppet til leiligheten var lange.  Plutselig blir Lakshana sin pose ødelagt mitt på gaten, og alle lush produkter blir spredd utover. Kjedelig der og da, men utrolig morsomt i etterkant. Så håper det sier litt om været haha. Så vg skrev litt om storm i Nederland også,  og ingen tog gikk heller faktisk. Men men, alt gikk fint for vår del.

(Tok en tur innom grand place på kvelden også, seeee så fint)

(altsååå hahah)

Vi kom inn døren, gjennomvåt, og veldig klare for å legge seg. Har hatt en veldig kjekk dag i Brussel, men vi skal garantert tilbake for å gjøre litt av det ikke vi fikk tid til denne gang. Blant annet vil vi smake på belgiske vafler, fries (som tydeligvis er veldig belgisk ting), se atomium, european parlament osv.