Kollektive estetiske læreprosessar:
Kunstprosjektet blei designet etter – og satt i scene etter Austring & Sørensen (2006:179) sin grunnmodell for kollektive estetiske læreprosesser.
- IMPULS
«HIT og AVTRYKK tar med seg hver sine ambisjoner inn i festivalprosjektet. Det overordnede temaet for AVTRYKK er «tilgjengeliggjøringens kunst». AVTRYKK vil se på hvordan vi kan gjøre samtidskunsten tilgjengelig for folk flest, og ønsker en folkefest i Haugesund sentrum der publikum inviteres med i spennende og underholdende kunstformidling. HIT vil arbeide for å øke kunnskapen om og interessen for høytrykket som kunstform, og utforske mulighetene som ligger i denne uttrykksformen. AVTRYKK er en festival som kun finner sted én gang, mens HIT skal videreføres og slik bli et fast innslag i Haugesunds kulturliv.»
https://www.hitfestival.no/omhitogavtrykk» Denne opne invitasjonen om å delta i HIT og AVTRYKKfestivalen, var det som satte i gang vår (Charlotte Tvedte og Katrine Borgenvik) uttrykksimpuls. Me designa rammene for kunstprosjektet «mellom» og inviterte med oss kunst og handverkslærarar i Haugesund som medskaparar i prosjektet. Invitasjonen vart starten på deira prosess.
- OPPTAKT
Å skape eit felles fokus – som utgangspunkt for den skapande prosessen.
Vår første møte med medskaparane var ei felles byvandring i Haugesund, der me brukt kamera som skisseverktøy. «Byvandringen ga oss mulighet til å bli kjent med de vi skulle samarbeide med, men mest av alt var det en innføring i prosjektet, tankene bak, prosessen vi skulle inn i ble tydeligere, den historiske konteksten ble koblet på og vi begynte å se det vi til vanlig kanskje vil oppfatte som «stygt» i bybildet med nye øyne. For min del var det en veldig givende del av prosessen.» Medskapar «Raud»
- EKSPERIMENTERING
Utforsking, skisser og foreløpige uttrykk.
Fotografia er blitt bearbeida til ulike fragment og tatt med inn i verkstaden. Me har saman utforska grafiske formuttrykk gjennom tresnitt og me har lekt med fargar og komposisjonar med utgangspunkt i byens proporsjonar.
- UTVEKSLING
Midtvegs i prosessen – arbeida som er undervegs, blir lagt fram internt for dei andre deltakarane i gruppa for gjensidig inspirasjon.Me finn her teorien og modellen om den estetiske fordobling (Austring & Sørensen, 2006, Szatkowski, 1985) som relevant, for å seie noko om det som oppstod i møtet mellom oss deltakarar. Me fann at utforskinga vår komplementerte kvarandre og ny innsikt om kollektive estetiske prosessar, teknikk og uttrykksmoglegheiter vaks fram under samskapinga mot ein felles installasjon.
- FORDJUPNING
Ferdigstilling av produkt gjennom ein fokusert medieringsprosess.
«Det var deilig å bruke lang tid på noko, og å slippe å tenke at det må være enkelt nok, slik at elevane kan klare det»
Medskapar «Gul»
- PRESENTASJON
Produkta blir presentert for og kommuniserer med eit eksternt publikum
Val av utstillingsrom heng saman med tema for prosjektet, samtidig har utstillingsrommet og vore med på å forma den kreative prosessen frå ide til ferdig utstilling- både med tanke på materialval og utforming av utstillinga/installasjon.
Fleire bilde og film frå utstillinga finn du under fana utstilling.
-
- EVALUERING
I tillegg til å diskutere prosjektet når me var samla i verkstaden, samla me inn skriftlege evalueringa av medskaparane i etterkant av prosjektet.
«Ettersom me ikkje får nokon form for vidareutdanning innanfor faget kunst og handverk synes eg dette var ein fin moglegheit til å lære noko nytt og lærerikt for min undervisning i skulen»
Medskapar «Blå»
- EVALUERING