#Vegas

Hei! Tiden flyr og vi er allerede i oktober, tiden frem til nå har gått til litt skole, trening (faktisk!) og reising. Blant annet Santa Cruz, LA og Las Vegas, derfor har det vært litt dårlig med innlegg frem til nå! Vi vil anbefale alle å utnytte de første ukene til reising, for nå begynner skolearbeidet å komme for fullt. Vi har en midterm neste uke i Social Media, pluss flere innleveringer og ”required readings”. Det er fremdeles varmt her borte, spesielt på dagen da det er 22+. Om kvelden er det ofte ganske kaldt, så når vi har kveldsundervisning har vi lært å kle oss litt bedre enn vi var vant med.

Denne helgen var vi som sagt i Las Vegas. Vilde, Nina, Emilie og Haakon (også fra HiB) bestilte fly + hotell tirsdagkveld og dro ca. 24 timer seinere!

Vi ankom hotellet 2am og sov to-tre timer før vi sto opp igjen for en guidet busstur til Grand Canyon South Rim. Vi dro med GC Tours og betalte $75 hver, med en liten frokost, sandwich og ubegrenset vann inkludert. På veien til GC stoppet vi flere steder, blant annet Hoover-dammen og Route 66, så vi fikk mye for pengene! Vi hadde tre timer der vi fikk gå rundt i Grand Canyon på egenhånd, ta selfies og spise is. Turen tok rundt 15 timer, men det var helt klart verdt det.

Resten av helgen gikk til litt shopping, sightseeing og så klart litt ekte Vegas-festing. Fredag var vi på Calvin Harris-konsert og lørdag var vi på poolparty ++. Kan helt klart anbefales! Vi kom i kontakt med promotører når vi gikk på gaten, som igjen inviterte oss med på forskjellige steder og arrangementer. Det vil lønne seg å reise i et følge med flest jenter, og det er ofte gratis inngang og drikke for jentene mens gutter må betale full pris.. Las Vegas i seg selv var spektakulært; lys, hoteller og fontener på rad og rekke i hovedgaten, også kalt ”The Strip”, og kjøpesentre som slår alt i Norge! Vi bodde selv på ”Stratosphere”, som har tivoli på toppen av et tårn med utsikt over hele Las Vegas. Vi rakk aldri å prøve det ut selv, men etter det vi hørte kan det anbefales!

Vi kom hjem med manko i søvn, noen dollar og en mobil fattigere, og med mange gode historier – så alt i alt var det en vellykket Vegas-tur.

Nå har vi noen uker med skolearbeid foran oss, så får vi se hva de neste månedene bringer. Innlegg om de andre turene kommer seinere, og bare spør i kommentarfeltet om det er noe dere lurer på!