Spontantur til Luxembourg

Velkommen tilbake til vår blogg!

Nå har vi allarede vært i Eindhoven i 1 måned. Og vi har prøvd å få gjort det meste ut av helgene våre ved å reise.

26.01.2018
Slitne etter skolen kom vi hjem en fredag ettermiddag og lurte på hva vi kunne gjøre denne helgen. Vi sjekket opp bussbilletter til Luxembourg og fant ut at det ikke var så dyrt. Så spontant bestilte vi bussbillett og hotell, og 4 timer senere var vi pakket og klar på vei til Luxembourg.

Vi tok bussen 21.00 fra Eindhoven og kom frem 01.35 i Luxembourg central station. Slitne etter reisen gikk vi bort til hotellet og sjekket inn. Etter et par timer med søvn var vi klare for å utforske byen. Vi våknet opp og spiste frokost på hotellet, stelte oss ferdig og sjekket ut av hotellet. Vi fikk sette bagasjen vår igjen slik at vi kunne hente dem senere.

(Utsikten fra hotellet vårt)

Som vanlig gikk vi gjennom trip advisor for å finne ut av topp 10 plasser å se og plasser å spise. Første plassen vi valgte å se var Le Chemin de la Corniche. En utrolig fin plass med flott utsikt. Bilder sier vel mer enn ord. Så dere kan selv se hvor fint det var her.

(Var litt tåkete i hele dag)

I samme slengen tok vi også turen bort til glassheisen. Vi trodde dette skulle være en mer spesiell turistplass men det viste seg til å være noe som ble brukt  daglig. Men var fortsatt kjekt å få kunne prøvd det.

Etter et par timer med sightseeing begynte magen å rumle litt. Vi fant en koselig restaurant som heter Beets hvor de serverer vegansk mat.

(Skulle gjerne ha vist et bedre bilde men vi var så sultne at ingen av oss tenkte på et fint bilde av maten før vi spiste det)

God og mett forlatte vi resturangen og gikk videre til museum. I denne tiden begynte det allerede å bli litt mørkt og utrolig kaldt så vi ville helst finne noe vi kunne gjøre på inne og hva kan være et bedre alternativ enn et museum. Vi fant fram til museet Musée national d’histoire et d’art. Her brukte vi en god stund til å se rundt, kunne ikke lese noe særlig i og med at de ikke hadde noe på engelsk.

I og med at vi hadde god tid før bussen gikk trengte vi noe vi kunne gjør på imens. Så vi brukte litt tid inne på Sephora for litt shopping, så gikk vi bort til en koselig bar hvor vi bare satt og slappet av litt og tok oss en fancy drink som kostet en del for å si det sånn. Så gikk vi bare rundt i gater.

Etter en stund tenkte vi at det var på tide å spise litt før vi skulle ta bussen hjem igjen. Så vi fant fram til en mexikansk resturang som her Chi-chi’s. Utrolig god mat!

Etter at vi fikk spist gikk vi tilbake til hotellet for å hente baggene, men det var fortsatt lenge til bussen gikk. Så vi spurte om de hadde en plass vi kunne vente til bussen kom og vi ble vist bort til loungen til hotellet. Etter en god stund med venting var det på tide å ta bussen hjem igjen. Vi tok bussen fra Luxembourg 02.25 og kom frem til Eindhoven kl 06.50. Så det var rett i sengs da vi kom frem.